Odzyskiwanie i stawanie się silniejszym wymaga czasu, wysiłku i cierpliwości. Ale nawet jeśli wiesz, że nigdy nie powinieneś przegapić swojej fizjoterapii, czasami może być trudno dopasować ją do swojego harmonogramu. Wszyscy żyjemy zajętym życiem i to nieuchronnie się zdarza, więc oto jak się zorganizować i efektywnie ćwiczyć w domu.

 

Niezależnie od tego, czy masz bóle mięśni , niepełnosprawność, czy po prostu potrzebujesz odzyskać siły po kontuzji, fizjoterapia pomoże Ci radzić sobie z bólem, zapobiegać chorobom i czuć się silniejszym lub bardziej elastycznym. Jeśli pracujesz z doświadczonym fizjoterapeutą, prawdopodobnie dostajesz odrabianie „pracy domowej”, przynajmniej od czasu do czasu? Wiesz już, że ćwiczenia w domu również mogą być bardzo pomocne, zwłaszcza jeśli nie uda Ci się na wizytę u lekarza. Jeśli wytrwale trenujesz 3-5 razy w tygodniu, widoczne rezultaty uzyskasz już po kilku tygodniach, specjalistów znajdziesz na stronie Fizjoarena Warszawa. W zależności od stanu zdrowia poprawa stanu zdrowia może zająć więcej czasu , ale niezwykle ważne jest, aby stale utrzymywać entuzjazm i ćwiczyć. Oto jak zmotywować się do treningu, nawet gdy masz pracowity dzień.

 

W bardzo pracowity dzień łatwo zapomnieć o ćwiczeniach, więc pamiętaj, aby od razu uwzględnić tę aktywność w swoim codziennym harmonogramie . Niezależnie od tego, czy jest to dłuższy 30- lub 45-minutowy trening, czy też krótsza wersja, umieść go w swoim dzienniku i ustaw alarm, aby Ci przypomniał. Używaj swojej ulubionej aplikacji do planowania aktywności, aby jeszcze trudniej zapomnieć o ćwiczeniach.

Zrób z tego nawyk

Dużo łatwiej będzie utrzymać motywację do ćwiczeń w domu, jeśli stanie się to częścią codziennej rutyny. Ponieważ pełne odmłodzenie i odbudowa mięśni trwa zwykle tygodnie lub miesiące, pomocne będzie przekształcenie treningu w ulubiony nawyk, taki jak zjedzenie pysznego śniadania lub wyjście na zakupy. Nawet pięć minut wykonywania ćwiczeń każdego dnia może być niezwykle korzystne dla zdrowia i zawsze znajdziesz na to czas

 

Połącz ćwiczenia fizjoterapeutyczne z inną aktywnością

Nie masz czasu na właściwe ćwiczenia? Nie ma problemu! Jest tak wiele łatwych sposobów na włączenie treningu do codziennego harmonogramu bez eliminowania niczego ważnego z listy rzeczy do zrobienia. Zawsze możesz ćwiczyć, robiąc coś innego, np. robiąc przerwę na lunch w biurze , czekając na pociąg, gotując obiad, a nawet oglądając swój ulubiony serial w telewizji, czesto doskwiera nam łokieć golfisty. Lub po prostu ustaw budzik 10 minut wcześniej i ćwicz rano.

 

 

 

Zrób krótką wersję swojej codziennej rutyny w pracowity dzień

Nadejdą dni, kiedy będziesz musiał po prostu ustalić priorytety. Jeśli nie masz czasu na dłuższą wersję swojego treningu, może możesz zrobić krótszą? Zamiast trenować przez 30 minut, możesz po prostu wykonać kilka ćwiczeń, które Twoim zdaniem są najważniejsze dla Twojej kondycji. Rozmawiając z lekarzem, poproś go, aby sporządził listę 3 do 5 kluczowych ćwiczeń ukierunkowanych na mięśnie, nad którymi musisz popracować. Niektóre ćwiczenia można wykonywać nawet podczas mycia zębów , więc nie ma usprawiedliwienia dla lenistwa.

 

Monitoruj swoje postępy

Jedną z rzeczy, która sprawi, że będziesz zmotywowany, są postępy w regeneracji. Jeśli będziesz ćwiczyć wytrwale, Twoje wyniki będą się poprawiać. Dlaczego nie spróbować go zmierzyć i zapisywać swoje postępy za każdym razem, gdy kończysz trening. Czy miałeś mniej bólu? Czy miałeś lepsze ruchy? Ćwiczyłeś dłużej? Czy czułeś się mniej zmęczony niż wczoraj? Śledź swoje działania i uczucia, aby zobaczyć, jak naprawdę jest to satysfakcjonujące.