Możesz obejrzeć swój film, ale najpierw musisz obejrzeć reklamę
Prawie każdy film na YouTube jest poprzedzony dziesięciosekundową reklamą, która czasami zaczyna się od opcji „ pomiń reklamę w 5 sekund” , a innym razem widz jest zmuszony obejrzeć całą dwudziestosekundową reklamę wbrew swojej woli. W przypadku dłuższych filmów reklamy są osadzone w samym filmie i nie można ich pominąć, co jest irytujące dla widzów, którzy próbują oglądać treści rozrywkowe bez przerwy.
Pomiń reklamy w YouTube i innych kanałach strumieniowych są odpowiednikami reklam w telewizji, które widzowie muszą oglądać, aby obejrzeć wybrane przez siebie treści. Ponieważ widzowie mogą wybierać swoje treści w YouTube, wydaje się sprawiedliwe, że mogą również wybrać, kiedy i na jakie reklamy są narażeni. Wiele witryn blokujących reklamy obiecuje dostosować sposób oglądania reklam do użytkownika, ale wiele firm zajmujących się oprogramowaniem blokującym reklamy generuje przychody, robiąc dokładnie to, co obiecują zwalczać.
Możesz pominąć tę reklamę w 5 sekund – ale zrobienie tego zajęło miesiąc
Od ketchupu po detergenty, prawie każda duża firma produkująca produkty będzie inwestować w reklamy przeznaczone wyłącznie do mediów cyfrowych. Aby stworzyć te reklamy, potrzeba wioski, a proces może potrwać miesiące od powstania do realizacji. Firma produktowa skontaktuje się ze swoją agencją medialną, która opracuje koncepcję i scenariusz filmu reklamowego, po czym pałeczkę przekaże domowi produkcyjnemu, który nakręci film, zanim zostanie zmontowany i udoskonalony na YouTube, tylko po to, by być pominiętym.
Reklamodawcy i wydawcy internetowi starają się zmaksymalizować zasięg filmów reklamowych i zwykle niestrudzenie zdobywają wyświetlenia każdego filmu, nawet jeśli oznacza to wypychanie pieniędzy na promocję i kupowanie wyświetleń. Jednak wraz z upływem roku technologia wyostrza się, a oprogramowanie do blokowania reklam staje się coraz bardziej precyzyjne w przeciwdziałaniu i wyłączaniu reklam, tak jak ma to miejsce obecnie, a reklamodawcy i wydawcy będą walczyć zębami i pazurami, aby utrzymać filmy reklamowe na powierzchni.
Liczba agencji i domów produkcyjnych powstałych w samej Polsce dla branży reklamy cyfrowej jest oszałamiająca, a branża zatrudnia tysiące osób każdego dnia. Prosty, trzydziestosekundowy film stworzony na potrzeby reklamy mydlanej mógłby zatrudnić ponad sto osób.
Budżet na film reklamowy jest zależny od wielu czynników, kto kręci film reklamowy, kto w nim występuje itp. Filmy reklamowe nakręcone na wakacje; specjalne wydarzenia i wydarzenia sportowe mogą mieć ogromne budżety, a nawet gwarantować możliwość filmowania w egzotycznych lokalizacjach w ramach kilkudniowego harmonogramu. Film reklamowy to po prostu skondensowana wersja tradycyjnego filmu w kinie, poprzedzona wszystkimi etapami produkcji filmu od preprodukcji do postprodukcji, tak jak wymagałby tego film trwający od 60 do 120 minut; a wykonanie może zająć grubo ponad miesiąc.
Cyfrowa a telewizja
Budżet na telewizyjne filmy reklamowe jest wyższy niż na internetowe filmy reklamowe, często z gwiazdami i tworzone przez czołowe firmy. Tego typu filmy reklamowe mają potencjał, by podnieść lub zniszczyć markę. Kiedy Pepsi wypuścił swoją niebieską wodę sodową na mistrzostwa świata w 2003 roku, publiczność wprawiła w szał. Obserwowanie, jak narodowa drużyna krykieta promuje produkt, sprawił, że wszyscy go chcieli, ale niestety produkt nie był tak dobry, jak reklama go promująca.
W przypadku cyfrowych filmów reklamowych możliwość nawiązania kontaktu z publicznością jest jeszcze większym wyzwaniem, ponieważ większość widzów jest zmuszona oglądać filmy reklamowe w oczekiwaniu na obejrzenie wybranego przez siebie filmu. Nie oczekują reklam w taki sam sposób, w jaki wiedzą, że muszą to robić w telewizji. Każdy, kto obejrzał film na YouTube lub Facebooku, prawdopodobnie widział zbyt wiele reklam unoszących się w rogach ekranu. Nawet jeśli widz wykona dodatkowy krok, aby „dostosować ustawienia”, aby poinformować wyszukiwarkę o swoich preferencjach, reklamy nie mogą zostać całkowicie wyeliminowane, tylko typy są dostosowane do tych wyborów. Rodzi to kolejny problem dla wydawców, którzy muszą zapewnić efektywne i równe oglądanie każdego filmu reklamowego, z którego generują przychody.
Ponieważ nieruchomości w telewizji są niesamowicie drogie, a w przeciwieństwie do udostępniania filmu reklamowego w mediach cyfrowych jest prawie nic, ilość treści masowych i wypluwanych wyłącznie w mediach społecznościowych jest tak wysoka, że treści nie mają czasu na życie i wiek online. Jeśli film reklamowy nie zrobi imponującego pierwszego wrażenia, po prostu zgnije na wysypisku Internetu pod górą gnijących memów, a następny film reklamowy go zastąpi. Jeśli jednak film reklamowy zdoła zdobyć cyfrową sławę, jego popularność nie tylko potwierdzi skuteczność wielu szefów marketingu, którzy mieli swój udział w jego ukształtowaniu, ale może również pozytywnie wpłynąć na sprzedaż tego produktu.
Zróbmy wirusowe wideo
W czasach, gdy polubienia i wyświetlenia można kupić, stworzenie wirusowego wideo jest trudne, a czasem niepotrzebne, klientów ery cyfrowej nie da się łatwo zwabić. Jeśli reklama podąża za nimi z jednej witryny na drugą i wydaje się uderzać ich w głowę agresywnym brandingiem, może to odciągnąć klienta od produktu/marki, a nie do niego.
Zwrot z reklam
Wszystkie marki i agencje mają inteligentnych pracowników, którzy śledzą i obliczają sprzedaż wygenerowaną w wyniku pieniędzy wydanych na reklamę. Podczas gdy wielkie marki mają luksus, by każdego roku wyczerpać budżety na filmy reklamowe, wiele mniejszych i średnich firm zajmuje się tworzeniem filmów reklamowych w nadziei na zwiększenie sprzedaży.
Rzeczywiste liczby dotyczące zwrotu z inwestycji w filmy reklamowe nie są informacjami, które są łatwo przekazywane w informacjach prasowych, ale konsumenci zawsze znajdują sposób, aby sprawdzić produkt, zanim wydadzą na niego. Konsumenci będą sprawdzać konkurencyjne ceny i recenzje wszystkiego, od kanapki po suszarkę do włosów, przed dokonaniem zakupu, dlatego ważne jest, aby cała komunikacja w filmie reklamowym była jak najbardziej wyraźna i skuteczna. Kanały takie jak YouTube i Facebook są teraz bardziej zatłoczone niż kiedykolwiek i aby pozostawić ślad w piasku, reklamodawcy będą musieli być bardziej kreatywni niż kiedykolwiek wcześniej.